Odhaduje se, že v ČR stojí maximálně 800 pasivních domů, ačkoliv ročně se postaví bezmála 18000 rodinných domů. Důvodem je fakt, že cena nízkoenergetického či pasivního domu je o 10% vyšší oproti běžnému rodinnému domu, jehož cena vychází na 25000 - 35000 Kč na m2.

Česko potřebuje dočerpat 160 miliard z evropských fondů, a proto se do roku 2015 musí postavit co nejvíce železničních staveb (jejich příprava je totiž jednodušší než u silničních staveb vzhledem k tomu, že zpravidla není potřeba vykupovat pozemky).

Drobné stavby a úpravy v Česku stále častěji dělají firmy bez autorizovaných stavbyvedoucích. Důvodem je snižování nákladů firem. Za to mohou od stavebního úřadu dostat pokutu až 200.000 korun, navíc jim živnostenský úřad může odebrat i licenci. (ČTK)

V souvislosti s plánovanými masivními investicemi do výstavby železniční dopravy připadá v úvahu také stavba koridoru Prahy do Berouna. Koridor je tvořen 24 kilometrů dlouhým raženým tunelem, který začíná v pražských Hlubočepech. U Malé Chuchle se napojuje trať vedoucí z Krče přes Bráník. Uvažuje se, že vlak v tunelu pojede rychlostí přes 200 km/h.

V Česku není obvyklá výstavba z prefabrikátů. Čerstvý případ je hlášen z Benešova, kde postavili školku z kontejnerových prefabrikátů. Výhodou je zejména rychlost výstavby, snadná dostavba a také možnost opětovného rozebrání budovy a přemístění jinam.


 


Obsah je chráněn autorským zákonem ©

 



Zprávy


kalkulacka

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.